Burē, Morozovs, Jāgrs un citi uzbrucēji, kurus visvairāk baidījās Martins Brodērs

Pastāstīsim, kurus uzbrucējus līgas rekordists, pēc viņa paša vārdiem, visvairāk baidījās karjeras virsotnē.

Aleksejs Kovaļevs

Snaiperis ar neticamu meistarības līmeni. Man bieži sanāca tikties ar Kovaļevu, kad viņš spēlēja Pitsburgā, Ņujorkas “Rangers”, Monreālā un Krievijas izlasē. Es pat atceros viņu spēlējot fārmklubā. Viņš varēja divreiz apspēlēt vienu aizsargu viena pretuzbrukuma laikā. Kovaļevs mācēja turēt ripu tuvu slidām vai nu tāpēc, ka viņam bija īsa nūja vai nu tāpēc, ka apmānīja pretinieku. Viņš varēja izpildīt ar ripu jebkuru māņkustību, kā pilnā ātrumā, tā arī stāvot uz vietas. Šis puisis vienmēr bijis bīstams. (Šeit un turpmāk paša Brodēra komentāri).

Jaromīrs Jāgrs

Jāgrs ir pazīstams ar to, ka ir spējīgs uz lietām, kuras daudziem hokejistiem nav pa spēkam. Viņš var no pirmā ātruma pārslēgties uz piekto vienā acu mirklī, bet viņa garās rokas ļauj viņam radīt brīnumus ar pretinieku. Katru reizi, kad tu domā, ka Jāgrs ir izslēdzies no spēles un vairs nav bīstams, viņš izmanto plānu B un dara kaut ko tādu, ko tu neesi gaidījis. Viņš var lieliski uzšķelt, izpildīt plaukstas metienu, apmānīt tevi ar māņkustību. Neviens nemāk apspēlēt viens pret vienu labāk kā viņš.

Džo Sakiks

Ātrākais plaukstas metiens ko esmu redzējis. Sakiks spēlēja ar ļoti lokanu nūju, un vārtsargiem bija grūti saprast kur nākamajā brīdī lidos ripa. Džo – nav no fiziski apdarinātajiem hokejistiem, taču viņš nav no tiem, kuru var iebiedēt vai izsist no spēles ar spēka paņēmienu. Viņš visu laiku ir kustībā, visu laiku meklē brīvu vietu laukumā. Sakiks bija viens no nedaudzajiem spēlētājiem, kurus Skots Stīvens nekādīgi nevarēja noķert. 2001. gada Stenlija kausa izcīņā viņš iemeta man dažus vārtus, bet izšķirošajā spēlē izdarīja plaukstas metienu tieši virs ķērājcimda. Es netiku ar to galā, taču Džo izvēlējās teicamu momentu, lai apmānīt mani.

Aleksejs Morozovs

Viņu sauca par “velnu slepkavu” (Devil Killer). Ticiet, es neīpaši biju sarūgtināts, kad uzzināju, ka Morozovs lokauta laikā aizbrauca uz Krieviju, bet pēc tam neatgriezās NHL. Viņš spēlēja Pitsburgā no 1997. gada līdz 2004. gadam, un, man liekas, ka ikreizi, kad Morozovs spēlēs pret Ņūdžersiju pieskārās ripai, viņam izdevās gūt vārtus. Savas NHL karjeras laikā Morozovs nav ne reizi guvis vairāk par 20 vārtiem sezonā, bet spēlējot ar mums viņš spēlēja kā īsts snaiperis, kurš gūst pa 50 vārtiem sezonā. Kad es atbraucu uz Maskavu uz Vjačeslava Fetisova atvadu spēli, Morozovs atkal man iemeta.

Zigmunds Palfijs

Ja tikai jūs zinātu cik manas asinis izdzēra Palfijs spēlējot NHL, tad saprastu kāpēc es tā priecājos par atvairīto bullīti 2005. gada PČ spēlē. Kad Zigijs spēlēja “Islanders”, es brīnijos, kā viņam izdevās izveidot tik daudz momentu. Man liekas, viņam bija visvairāk izgājienu viens pret vienu ar mani, nekā jebkuram citam spēlētājam. Zigijs visu laiku meta man zem atsitēja, un es neko nevarēju ar to izdarīt. Vienreiz man izdevās uzminēt viņa nodomus un atvairīju ripu. Taču pēc tam viņš tā pat iesita to vārtos.

Mario Lemjē

Mario krājumā bija miljons un viena māņkustība, un priekš tik gabarīta cilvēka viņš pārsteidzoši pārliecinoši stāvēja uz slidām. Bet viņa garās rokas tas ir kaut kas neiespējams. Vienmēr esmu brīnijies, kā viņam izdevās izdarīt metienus dažās sarežģītās situācijās. Viņš varēja visu. Pat uzšķelt no neērtās. 2002. gada Olimpiādē un 2004. gada Pasaules kausā skatījos uz viņu treniņu laikā un brīnijos. Mario varēja mest ļoti stipri, bet pats galvenais – viņš zināja, kur vajag novirzīt ripu.

Bretts Hāls

Labi atceros vienus Bretta vārtus. Tā bija mūsu pirmā tikšanās NHL. Mēs spēlējām Sentluisā, vecajā komandas arēnā. Viņš saņēma ripu pie iemetiena apļa, bet es tajā momentā centos pārvietoties no viena vārtu staba uz otru. Bretts spēcīgi raidīja ripu zem vārtu pārliktņa, un es nodomāju, ka man ir beigas, kad ieraudzīju tuvojošos ripu. Nebija iespējams izsekot viņa kustībām. Novērsos uz sekundi – viņš jau ir citā vietā. Un Hāls vienmēr meta pa vārtiem.

Veins Greckis

1998. gada olimpiādē pirms pusfināla spēles ar Čehiju treneri prasīja mani, kuru vajadzēs izlaist bullīšu sērijā, ja tāda būs vajadzīga. Es nepieminēju Grecki, jo biju domājis, ka viņš automātiski būs viens no metējiem. Atceros, kā sēdēju uz soliņa un nevarēju noticēt, ka Greckis neizpildīs pēcspēles bullīti. Viņam nebija neticama sitiena, taču kad viņam tika dota iespēja gūt vārtus, visu darīja ļoti ātri. Pie tam, nekad nevar saprast, ko Greckis izdarīs nākamajā sekundē – metīs pats vai atdos piespēli.

Pāvels Burē

Man ne tik bieži nācās spēlēt pret viņu, kad Pāvels spēlēja Vankūverā, taču vēlāk es pārliecinājos par viņa snaipera dotībām. Viņš izgāja laukumā tikai lai gūtu vārtus. Un to saprata visi. Dažreiz likās, ka tas ir viss, kas viņu interesēja. Burē bija ļoti spridzinošs ātrums un bīstams metiens. Pāvels gandrīz vienmēr meta augstu, un viņa komandasbiedri sūdzējās, ka ripa lido viņiem galvā. Ja viņam ļāva spēlēt, tad līdz labam tas nenoveda.

Kems Nīlijs

Diemžēl, Kema karjera bija saīsināta traumu dēļ, un es varu tikai iedomāties, kāda būtu viņa statistika, ja viņš paliktu līgā ilgāk. Viņš ar savu metienu meta cauri vārtsargiem. Vienreiz Nīlijs uzšķēla tik stipri, ka nosita no manas rokas ķērājcimdu. Pie tam Kems ļoti labi lasīja spēli un prasmīgi izvēlējās vietu vārtu priekšā. Man bija iespēja pārliecināties par to, kad es tikai sāku savu karjeru NHL.

Avots: grāmata “Martin Brodeur Beyond the Crease”.

Нью-Джерси, Сент-Луис, Алексей Морозов, Мартин Бродер, Марио Лемье, Алексей Ковалев, Уэйн Гретцки, НХЛ, Павел Буре, Бретт Халл, Кэм Нили

Foto: Fotobank/Getty Images/Paul Bereswill

Pievenot komentāru

