Edgara Kuldas ceļš

Pēc tā, ka Edgars Kulda guva 44 vārtus sezonā, tajā skaitā arī 10 vārtus play-off un 4 vārtus sešās spēlēs par Memoriālo Kausu Edmontonas “Oil Kings” čempionu sastāvā, viņa izredzes draftā krietni izauga.

Foto: AFP/Scanpix

Foto: AFP/Scanpix

Spēlē par čempiona titulu pret Guelfas “Storm” 19. gadus vecais latviešu uzbrucējs guva vienus vārtus un atdeva divas rezultatīvas piespēles, un bija atzīts par vērtīgāko Memoriālā Kausa izcīņas spēlētāju (kopā šajās piecās spēlēs viņa rēķinā ir 4 gūti vārti un 3 rezultatīvas piespēles). Sākotnēji tika uzskatīts, ka Kuldu izvēlēsies drafta pēdējā raundā, taču pēc tāda snieguma viņa līmeni sāka uzskatīt par trešo-ceturto raudnu. Daži pat runāja par otro.

Foto: AFP/LETA

Foto: AFP/LETA

Taču 2014. gada draftā Filadelfijā viss iznāca ļoti jautri.

Kulda tur bija kopā ar tēvu un brāli, kuri atbrauca atbalstīt viņu. Gāja raunds aiz raunda, Kulda jau sāka uztraukties savā kostīmā un kaklasaitē. Viņš veltīgi šurp brauca? Viņu kāds izvēlēsies? Līdzjutēji viņam apkārt jau bija iepazinušies ar šo jautro jauno cilvēku un sāka atbalstīt viņu. Viņi ļoti gribēja ieraudzīt viņu NHL komandas kreklā.

Piektais raunds, sestais raunds – nekas.

“Es baidījos aiziet uz tualeti,” teca Kulda. “Tāpēc ka es zināju, tiklīdz es atiešu, viss notiksies.”

Un beidzot, kā īstajā dramatiskajā trilerī, pēdējā septītajā raundā ar kopējo 193. numuru Kuldu izvēlējās Arizona, kura tieši drafta laikā mainīja nosaukumu no Fīniksas. Kulda šajā laikā pat paspēja pavadīt vienu no saviem partneriem uz preses-konferenci.

Foto: Jeff Zelevansky/Getty Images

Foto: Jeff Zelevansky/Getty Images

“Arēnā spēlēja skaļa mūzika un es visu laiku ieklausījos,” teica Kulda. “Es drusku nervozēju. Es lasīju, ka mani jāizvēlas agri, un tas visu laiku man galvā griezās. Galu galā es sāku nervozēt. Taču viss beidzās laimīgi.”

Arizonas vasaras jauniņo nometnē jūlijā bija pieci spēlētāji no “Oil Kings”, to skaitā arī izvēlētais pirmajā raundā Henriks Samuelsons. Arizonas ģenerālmenedžeris Dons Melounijs pateica, ka Kulda tur demonstrēja labu tehniku un attieksmi, un viņš dabūs savu iespēju. Viss būs atkarīgs no paša spēlētāja.

“Mēs redzējām viņu pagājušajā gadā. Mēs redzējām, ka viņs ir pietiekami tehnisks, bet viņam nepietika masas,” teica Melounijs. “Šogad mēs redzam progresu. Viņš labā līmenī aizvadīja regulāro sezonu (30 vārti), viņš izšāva play-off, jo īpaši spēlēs par Memoriālo Kausu. Viņš dominēja tur. Es nezinu, kā tas izdevās, bet grūti bija atrast veiksmīgāku laiku. Viņam vēl vajag pastrādāt par savu slidošanu. Viņš māk strādāt ar nūju. Tā kā priekš septītā raunda mēs uzskatījām par atradumu.”

Samuelsons uzskata, ka Arizona izdarīja lielisku izvēli.

“Es visu laiku atjaunināju NHL interneta lapu pēc otrā raunda un biju šokēts, ka viņu tik ilgi neizvēlējās,” teica Samuelsons. “Esmu pārliecināts, ka Arizonas vadība ir ļoti priecīga, ka viņš nokļuva komandā. Viņš ir ļoti labs spēlētājs un var pielikt svarīgajās spēlēs.”

Vēl līdz tam, kad viņš izšāva play-off, Kulda nopelnīja savu “slavas minūti” ar sociālo tīklu palīdzību. Kad “Rexall Place” arēnā tika veikta ikgadējā labdarības akcija “Izmet lācīti”, Kulda atklāja rezultātu tajā spēlē un uz ledus lidoja tūkstoši plīša lācīšu. Kad viņam prasīja, ko viņs par to domā, tad Kulda atbildēja angļu valodā, kuru viņš vēl māca: “Es esmu Edgars Kulda un atbalstu to.” Pēc tā viņš pacēla divus lielos pirkstus augšā.

“Es jau izdarīju dažas fotogrāfijas jauniņo nometnē ar lielajiem pirkstiem. Tagad tas man ies pakaļ visu laiku,” saka Kulda. “Nezināju, ka tā viss notiksies, bet tas ir jautri. Bet uztraukties par šo gadījumu nevajag. Lai gan, ja tas izbeigsies, tad nebūs slikti.”

Novembrī Kuldam būs 20. un viņš varēs atgriezties Edmontonā, vai, ja viņš labi sevi parādīs treniņometnē.

“Viņs ļoti gudri darbojas ar ripu, viņam ir ātras rokas. Viņš ir izdarījis soli uz priekšu, tagad paskatīsimies, vai viņš izdarīs nākamo,” teica Melounijs. “Ja viņš atbrauks uz nometni un mēs uzskatīsim, ka viņš var spēlēt AHL… tad tas ir variants.”

Kļūstot par Memoriālā Kausa vērtīgāko spēlētāju, Kulda pievienojās tādiem ievērojamiem NHL spēlētājiem, kā Korijs Perijs, Teilors Hols, Milans Lučičs un Arizonas kapteinis Šeins Douns. Taču starp tiem, kurus atzina par Memoriālā Kausa vērtīgākajiem spēlētājiem bija arī tie, kas uguņoja junioru līmenī, bet tā arī nespēja izsisties līdz NHL. Ja tas notiks ar Kuldu, tad iemesls tam noteikti nebūs centības trūkums.

“Es spēlēšu tur, kur vajadzēs komandai… jēbkurā pozīcijā,” viņš saka. “Vairākumā, mazākumā? Es varu spēlēt uz spiedienu. Jū gribat, lai es būtu ļoti aktīvs? Nav problēmu. Būt par tafgaju? Kāpēc gan nē. Es jau kāvos dažas reizes.”


Šeit var apskatīties arī pārējos Edgara Kuldas kautiņus – Spiest šeit 

Pievenot komentāru

