Intervija ar Elvi Merzļikinu. Elvis Merzļikins nodrošina savus nākamos četrus gadus Šveicē.

Intervija ar Elvi Merzļikinu caur facebook.com lapu.

Foto avots: iihf.com

Elvis Merzļikins:

  • Dzimis 1994. gada 13. aprīlī
  • Vārtsargs
  • Augums – 191 cm
  • Svars – 85 kg
  • Iepriekšējās komandas: Lugano U17 (Elite Novizen)(2009.-2011.); Lugano U20 (Elite Jr. A)(2011.-pašlaik); Lugano (NLA)(2012.-pašlaik)
  • Latvijas junioru izlases sastāvā: Latvija U18 (PČ-U18 D1 – 2011.), (PČ-U18 – 2012.); Latvija U20 (PČ-U20 – 2012., 2013.)

Cik gadu vecumā un kā sākās Tava hokejista karjera?

– Uz ledus uzkāpu 6 gadu vecumā. Tas bija sporta pilī. Sāku slidot ar krēsliņu un uzreiz iemācījos slidot bez krēsliņa. Tad aizbraucu uz Šveici dzīvot un tur sāku spēlēt kā aizsargs, nospēlēju gadu aizsarga pozīcijā un ķēru visas ripas, tādēļ mani ielika vārtos.

Kas bija Tavs pirmais treneris? Pastāsti par viņu.

Elvis Merzļikins

Foto avots: iihf.com

– Šveicē mans treneris bija Karels Blažeks [Karel Blazek], viņš zināja, ka man nebija tēva un viņš mani ari bišķiņ audzināja un man iekšējā sajūta bija tāda, ka nu viņš ir mans tēvs, ar viņu runāju, visu laiku pēc spēlēm braucu pie viņa mājās, daudzreiz braucu pie viņa vakariņās ar mammu. Nu tagad viņš ir ļoti lepns par mani. Latvijā mans treneris bija Edmunds Vasiļjevs, viņš arī bija labs treneris, bet ne tik labs kā Karels Blažeks [Karel Blazek]. Ar Edmundu kad gribēju pāriet spēlēt uz Ogri man sanāca mazs strīdiņš, bet tā bija forši spēlēt pie viņa komandā.

Kuram no teneriem Tu esi visvairāk pateicīgs, ka esi kļuvis par to, kas patreiz esi?

– Protams, ka Dušanam Sidoram [Dusan Sidor], tur pat nav ilgi jādomā, vinš man tagad ir kā tēvs viņam var zvanīt pat naktī, ja ir problēmas, vienmēr palīdzēs, pavadu ar viņu lielāko dienas dalu. Tikai viņam jāsaka paldies, bez viņa manis nebūtu izlasē, Lugano un vispār hokejā. Viņš ir vislabākais Latvijā un te Šveicē, viņš ir vislabākais.

Jau kopš 2009. gada esi Šveicē – kā tur nokļuvi? Kāpēc Šveice nevis, piemēram, Zviedrija vai Ziemeļamerika?

– Es ar mammu te dzīvoju jau no bērnības, Lugano vajadzēja komandā šveicieti un labu vārtsargu, es atbraucu uz provi un mani paņēma, nu un hokejista licenze man ir Šveices, tā kā esmu šveicietis [smejas], tad es labi nospēlēju pirmo sezonu, pirmo reizi vēsture ar Lugano palīkām otrajā vietā un man piedāvāja līgumu uz četriem gadiem, nu es, protams, ka piekritu.

Cik gara ir Šveices U20 līgas sezona, cik spēles sezonā un cik komandas piedalās?

– Pirmā fāzē ir 26 spēles, otrajā 12. Komandas līgā ir 14.

Ja Latvijas U20 izlasei būtu jāspēlē pret Šveices U20 līgas klubiem – Tavuprāt, cik augstu būtu mūsu komanda?

Elvis Merzļikins

Foto avots: hclugano.ch

– Nu es negribu tā spriest, jo tas ir grūti, sanāk vainu es apcelšu tagad Šveices klubus vai savu izlasi [smejas], bet nu es domāju, ka kaut kāda 6.-7. vieta varētu būt.

Kā vērtē savu sezonu šosezon Šveicē?

– Šosezon iesāku nenormāli labi, pat nezinu kā man tas sanāca un komanda redzēja, ka es tur esmu un vēlos uzvarēt. Sākām uzvarēt, jo pagājušo sezonu mēs visas spēles zaudējam, bet tagad uzvaram, tagad kad manis nebija visas spēles bija zaudētas, bet tagad kad esmu atpakaļ būs jāuzvar, jo es ticu un es gribu cīnīties par medaļām, jo tas ir pilnība reāli.

Vai Tu seko līdzi arī NLA līgas spēlēm? Kāda ir būtiskākā atšķirība no KHL?

– Visu laiku es nesekoju, bet tagad, kad NLA ir arī mana komanda sāku pamazām sekot. KHL varbūt ir atraks, bet šeit, manuprāt, vairāk strādā meistarība.

Kā tev patīk Lugano U20 komandā? Kāda atmosfēra ir komandā?

– Komanda ir izcila, ļoti patīk tagad, kad biju pasaules čempionātā man pat gribējās ātrāk uz mājām, jo man pietrūkās komandas biedru. Atmosfēra ir draudzīga, principa strīdu mums nav, bet nu joki mums tur ir katru dienu.

Uz Lugano U20 komandas spēlēm nāk daudz līdzjutēju?

Elvis Merzļikins

Foto avots: hclugano.ch

– Nu, protams, ka nenāk kā uz NLA līgas spēlēm, nāk maz cilvēku.

Ja Tev no paša pieredzes ir jāsalīdzina treniņu apstākļi Šveicē un Latvijā, kur ir lielākā atšķirība?

– Šveicē ir krietni grūtāk.

Skolu Šveicē arī apmeklē? Nav grūti? Cik no Taviem klasesbiedriem arī spēlē hokeju?

– Skolu es apmeklēju pirmos divus gadus, pabeidzu devīto klasi, grūtības nebija. Viens rezerves vārtsargs komandai bija, bet nu tālāk man skola beidzās, jo man nebija laika. Treniņi ar NLA junioriem un pagājušo gadu bija divi turnīri un pasaules čempionāti, tad klubs vienkārši atteicas no skolas. Šogad arī man nesanāca, jo man nedēļa ir 38 treniņi, bet tā man ir angļu valodas kursi.

Vai par hokeja spēlēšanu Šveicē, Tu šobrīd saņem arī kādu atalgojumu? Ja nav noslēpums, cik lielu?

– Protams, ka ir, no Latvijas jauniešiem man liekas, ka esmu otrais ar lielāko algu pēc Zemgusa Girgensona.

Šobrīd Šveicē spēlē vairāki Latvijas juniori – kurš, Tavuprāt, no visiem ir šobrīd labākais, perspektīvākais?

Elvis Merzļikins

Foto avots: iihf.com

– Manuprāt, Toms Andersons, viņam ir labas rokas un ātrums. Man patīk kā viņš spēlē.

Vai Tev Ivars Punnenovs šobrīd ir vairāk konkurents vai biedrs, draugs?

– Ne viens, ne otrs.

Pagājušajā nedēļā beidzās U20 Pasaules čempionāts Ufā – Tavuprāt, kas pietrūka, lai Latvijas izlase saglabātu vietu Elitē?

– Ka jau es teicu Ufā intervijā, ka es neesmu parasts spēlētājs, es esmu vārtsargs, tādēļ es daudz nesaprotu no laukuma spēlētājiem un nezinu kas pietrūkās, bet nu vienu ko ievēroju, bija pārāk daudz noraidījumi, un vairākumos maz metienu.

Kā pietrūka, lai uzvarētu spēlēs pret Slovākiju un Vāciju? Kura bija spēcīgāka – Slovākija vai Vācija?

– Es nevaru spriest kura bija stiprāka jo es nostāvēju tikai pret Slovākiju un pie tam tikai pus spēli, tāpēc man ir grūti pateikt.

Kura no Latvijas apakšgrupas komandām (Somija, Zviedrija, Čehija, Šveice) bija, Tavuprāt, vājākā un vai Latvija varēja pret šo komandu aizķert vismaz kādu punktu?

– Manuprāt, Šveice un Čehija. Somi un zviedri ir labāki.

Daudzi interneta forumos uzskata, ka 1994.g.dz. ir visu laiku labākais jauniešu gads Latvijas hokeja vēsturē – Tu tam piekrīti?

Elvis Merzļikins

Foto avots: iihf.com

– Jā, kāpēc nē?! Manuprāt, esam labākie. Nē, nu protams bija arī citi labi gadi, bet mēs esam vairāki.

Kurš, Tavuprāt, bija labākais Latvijas U20 izlases rindās Ufā? Kuram Tu dotu MVP balvu?

– Artūrs Kuzmenkovs, Edmunds Augstkalns, Roberts Lipsbergs.

Kurš no Latvijas izlases aizsargiem vislabāk nodrošināja Tavu vārtu drošību?

– Edmunds Augstkalns, Edgars Siksna, Krišs Lipsbergs, Pauls Zvirbulis un Rinalds Rosinkis.

Kurš šogad U20 izlasē bija komandas līderis laukumā un ģērbtuvēs?

– Manuprāt, Roberts Lipsbergs, viņš uzmundrināja daudzus, ar viņu bija smieklīgi un viņš cīnījās laukumā.

Kurš nākamgad varētu būt komandas līderis?

– Es nevaru tā pateikt, jo es nedomāju par nākotni, es dzīvoju tagadne un nezinu kuri spēlētāji tiks izsaukti uz izlasi nākamgad, es pats, manuprāt, netikšu.

Vai Latvijas U20 izlasē treniņos ar vārtsargiem tika strādāts pietiekoši? Kas vispār varēja būt labāks treniņu procesā?

– Mums nebija nekāda vārtsargu trenera, tā kā mēs paši pa sevīm trenējāmies.

Vai Ufā redzēji kādu no citu izlašu spēlēm? Kāds iespaids palika?

Elvis Merzļikins

Foto avots: iihf.com

– Man patika Kanādiešu vārtsargs Malkoms Subans [Malcom Subban], viņš ir malacis, labi spēlē un viņam būs nākotne tāda pat kā brālim. Patika kā spēlē Šveices izlase.

Jau tagad ir skaidrs, ka Leonīds Tambijevs savu U20 izlases galvenā trenera amatu zaudēs, ir kāds no treneriem, ko Tu gribētu redzēt viņa vietā?

– Es nezinu kādi treneri ir, bet nu man gribētos redzēt var būr Oļegu Znaroku, bet viņš noteikti nevarētu būt, jeb ari atteiktos, bet viņš ir labs treneris…

Vai Tu gribētu, lai par Latvijas U20 izlases galveno treneri kļūst Tava Šveices kluba treneris?

– Mums Lugano komandā uz doto brīdi nav trenera, bet pa šo laiku treneris mums bija Hnats Domeničelli [Hnat Domenichelli] spēlētājs no NLA, viņam vienkārši bija trauma, tāpēc atnāca patrenēt un vēl viens treneris ir Patriks Fišers [Patrick Fischer], viņš ir jau Šveices izlases otrais treneris.

Tavi galvenie mērķi šinī un nākamajā sezonā?

– Kā jau teicu, es daudz nedomāju par nākotni, bet nu noteikti man gribētos cīnīties par medaļām, jo mums ir laba komanda un ceru nospēlēt vismaz 10 minūtes NLA. Nākamgad tikt spēlēt NLA kaut vai tās pašas 10 minūtes.

Kad pāraugsi U20 vecumu: paliksi Šveicē, atgriezīsies Latvijā vai arī mēģināsi braukt uz Ziemeļameriku – uz kādu universtitāti?

– Uz Latviju noteikti neatgriezīšos, bet palikšu te līdz 2017. gadam. Tālāk skatīšos kur būs iespēja doties.

Ja tu varētu spēlēt kādas NHL komandas sastāvā, kurā tu gribētu būt?

Elvis Merzļikins

Foto avots: hclugano.ch

– Vēlētos spēlēt Vankūveras „Canucks” , Bostonas „Bruins” vai arī Pitsburgas „Penguins” komandās.

Kas ir tavs mīļākais hokejists?

– Marks Andrē Flurī [Marc-André Fleury]

Ir kādi rituāli ko dari pirms spēlēs?

– Protams, pat daudz. Pirms spēles man noteikti ir ieslēgta mūzika austiņās, tā lai nedzirdu vispār neko apkārt, parasta iesildīšanās, joga plusā manas lūgšanas un pirms ieslidoju vārtsarga laukumā uz vārtiem uztaisu krustu „mama, papa, bozinka”, nu un parunāju ar tēvu, palūdzu spēkus un veiksmi.

Kāds ir tavs mīļākais sporta veids izņemot hokeju?

– Patīk basketbols un florbols

Ko tu dari brīvajā laikā?

– Spēlēju Playstation un cenšos maksimāli atpūsties un vakarā man ir seriāls [smejas].

Esi jau apskatījis Lugano pilsētu? Ir kādas iemīļotas vietas?

– Lugano ir ļoti skaista, iesaku atbraukt uz šo pilsētu, te visi cilvēki ir mīļi, pieklājīgi. Te ir skaisti kalni kur var doties ar ģimeni vai meiteni, man ir ieplānots meiteni un mammu aizvest uz vienu vietiņu no kurienes ir nenormāli skaists skats uz visu pilsētu.

Elvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis MerzļikinsElvis Merzļikins

Pirmo divu foto avots: hclugano.ch
Trešā foto avots: iihf.com
Ceturtā – septitā foto avots: hclugano.ch
Astotā foto avots: iihf.com
Pievenot komentāru

