Intervija ar Kristapu Bazeviču

Intervija ar Kristapu Bazeviču caur facebook.com lapu.

Kristaps Bazevičs:Kristaps Bazevičs

  • Dzimis 1994. gada 2. augustā
  • Aizsargs
  • Augums – 188 cm
  • Svars – 93 kg
  • Iepriekšējās komandas: EVHS (2007.-08.), LA selects Bantam AAA (2008.-09.) (3. vieta USA Hockey National Championship), AIK U16  (2009.-10.), AIK J18, Lidingo Vikings J18 un A-Lag (2010.-11), Prince Albert Raiders (WHL), Alaska Avalanche (NAHL) (2011.-12), Johnstown Tomahawks (NAHL – North American Hockey League) (2012.-pašlaik)

Cik gadu vecumā tu sāki spēlēt hokeju?

– Hokeju es sāku spēlēt četru gadu vecumā. Tētis mani aizveda slidot. Sākumā tas ļoti nepatika, jo nesanāca. Taču ar laiku jau piešāvos, un hokejs man sāka iepatikties. Mans pirmais treneris bija Edmunds Vasiļjevs, un pie viņa es trenējos līdz divpadsmit gadu vecumam.

Vai atceries savu pirmo treniņu? Kāds tas bija?

– Pirmo treniņu neatceros, bet atceros, kā tētis mani turēja aiz kapuces, lai nenokrītu. Toreiz mēs spēlējām sunīšus uz ledus, un es biju ļoti dusmīgs, ka nevarēju viņu noķert. Vēlāk tikai sapratu, ka nevarēju viņu aizsniegt tādēļ, ka viņš turēja mani aiz kapuces.

Tu jau teici, ka tavs pirmais treneris bija Edmunds Vasiļjevs. Vai tev viņš patika kā treneris?

– Jā, treneris Edmunds Vasiļjevs priekš jauno hokejistu sagatavošanas ir ļoti labs. Viņš man iemācīja daudzas lietas, piemēram,hokeja pamatus un spēles izpratni. Mēs regulāri braucām uz turnīriem Vācijā, vēlāk arī uz Čehiju, tajos guvām vērtīgu pieredzi. Protams ir lietas, ko viņš neiemācīja, un vēlāk nācās pašam vai no citiem treneriem to mācīties, taču pamatus viņš ielika.

Kāpēc izlēmi spēlēt aizsarga pozīcijā?

– Sākumā treneris E.Vasiļjevs mani lika gan centra pozīcijā, gan aizsardzībā. Bet no četrpadsmit gadu vecuma esmu bijis tikai aizsargs.

Kādi ir tavi mērķi hokejista karjerā? Un vispārējie mērķi, ko gribi sasniegt dzīvē?

– Pagaidām koncentrējos uz pašreizējo sezonu, centīšos palīdzēt komandai izcīnīt līgas čempionu titulu un NAHL Robertsona kausu. Domāju, ka iešu NCAA- koledžu hokeja ceļu, bet tad jau laiks vēl rādīs. Pagaidām divus gadus es vēl varu spēlēt junioru līgā. Bet vispār man ļoti gribētos spēlēt Latvijas izlases sastāvā Olimpiskajās spēlēs vai pasaules čempionātā. Domāju, ka pārstāvēt savu valsti izlasē, ir lielākais gods hokejistam. Tas ir mans lielais sapnis.

Kāpēc divus gadus atpakaļ izlēmi doties tieši uz Ziemeļameriku?

– Aizvadīju labu sezonu Zviedrijā, sāka parādīties interese par mani no Ziemeļamerikas un iespēja spēlēt vienā no pasaules spēcīgākajām junioru līgām – Kanādas WHL. Jūnijā pienāca CHL ārzemnieku drafts un WHL klubs Prinsalbertas (Prince Albert)„Raiders” mani izvēlējās.

Ir atšķirība starp NAHL, WHL un Zviedrijas junioru līgām?

– WHL ir ļoti laba līga, tur ir ļoti augsta individuālā meistarība spēlētājiem, 72 spēļu grafiks maksimāli pielīdzināts NHL grafikam. NAHL līmenis ir diezgan augsts, salīdzinot ar USHL vidējais vecums ir daudz lielāks, jo nav 20 gadīgo spēlētāju ierobežojums, kas paceļ līmeni. Ļoti liela ”sišanās”, jo spēlētāji nav tik meistarīgi, bet ir arī meistarīgi spēlētāji. Domāju, ka stiprākās NAHL komandas USHL [ASV spēcīgākajā junioru līgā- aut.] pēdējā vietā nepaliktu. Zviedrijas „J18 elit” ir laba līga izaugsmei. Tas gluži nav junioru hokejs, jo spēlētāji ir 16-18 gadus veci.

Kāpēc nesanāca nostiprināties WHL?

– Prinsalbertā nesanāca nostiprināties vairāku apstākļu dēļ. Pirmkārt, esvēl nebiju psiholoģiski gatavs. Komandai bija ļoti augsti mērķi, iesākām sezonu ļoti vāji, lielāko daļu spēļu zaudējot. Trenerim vajadzēja izmaiņas un viņš sāka mainīt spēlētājus, vienu brīdi pat bija vienpadsmit aizsargi. Es biju otrais jaunākais aizsargs komandā un vienīgais bez WHL spēļu pieredzes, un mani atskaitīja. Tad par mani lielu interesi izrādīja toreizējā NAHL komanda Aļaskas „Avalanche”. [šajā sezonā tā pārcēlās uz Pensilvānijas štatu ASV austrumos un nomainīja nosaukumu uz Džonstaunas „Tomahawks”].

Kā tev patīk Džonstaunas „Tomahawks” komanda? Kāda gaisotnevalda komandā?

– Komanda ļoti patīk. Mājas spēlēs gaisotne ir ļoti laba. Uz spēlēm vidēji nāk 2500 fani, un tas laukumā mums ļoti palīdz. Spēles notiek vēsturiskajā „Cambria County War Memorial”, kur tika uzņemta filma Slapshot. Pirms diviem gadiem iepriekšējo komandu Džonstaunas„Chiefs” pārdeva, un cilvēki palika bez hokeja. Cilvēki ir ļoti viesmīlīgi un priecīgi tādēļ, ka hokejs ir atpakaļ pilsētā.

Kurā maiņā tu esi? Ar ko spēlē vienā maiņā?

– Pēdējās spēlēs aizsargu pārus treneri maina, nav tāds noteikts pārinieks. Dažreiz spēli sāku starta pieciniekā, citreiz otrajā vai trešajā aizsargu pārī. Visvairāk tomēr spēlēju kopā ar Cody Bentzel vai Jake Fairchild, bet spēles laikā bieži sanāk uzspēlēt arī pārī ar citiem.

Kāpēc spēlē ar 5. numuru? Tas tev ir kāds veiksmes skaitlis?

– Man vienmēr ir paticis kā spēlē Niklass Lidstrēms (Nicklas Lidstrom), pēc kā arī cenšos modelēt savu spēles stilu, tāpēc izvēlējos 5. numuru. Diezgan veiksmīgs man bija 36. numurs Zviedrijā, bet Džonstaunā spēlētājiem var būt tikai no 2. līdz 29. numuram.Tāpēc es izvēlējos piekto.

Ja tu varētu spēlēt kādas NHL komandas sastāvā, kurā tu gribētu būt?

– Vienalga kurā, galvenais ir tikt NHL. Bet ja tā jāizvēlas, tadvisvairāk man patīk Ņujorkas (New York)„Rangers”, viņu vēsturiskās arēnas „Madison Square Garden” dēļ.

Kas ir tavs mīļākais hokejists?

– Skots Stīvenss (Scott Stevens), Niklass Lidstrēms un mūsu pašu Sandis Ozoliņš.

Cik bieži tev ir treniņi?

– Katru dienu ir treniņi uz ledus un trenažieru zālē.

Vai ir kādi rituāli, ko tu veic pirms spēles?

– Jā, bet ļoti sīki es nestāstīšu, jo tas ir katra spēlētāja noslēpums. Taču viens no tiem ir tāds, ka es katru reizi velku ekipējuma kreiso pusi pirmo (slidu, elkoņsargu, ceļusargu, cimdu).

Kāds ir tavs mīļākais sporta veids, izņemot hokeju?

– Man patīk skatīties gan basketbolu, gan futbolu, bet spēlēt patīk basketbolu un pludmales volejbolu.Kristaps Bazevičs

Ko tu dari brīvajā laikā?

– Ik pa laikam ar komandas biedriem aizejam uz kino, vai uzspēlējam boulingu.

Vai esi apskatījis pilsētu? Ir kādas iemīļotas vietas?

– Pilsēta nav ļoti liela, tajā ir apmēram desmit tūkstoši iedzīvotāju, bet ir viss kas nepieciešams – ledus halle, trenažieru zāle, lielveikals.

Paldies par interviju! Lai veicas!

– Paldies!

Statistika: šosezon Johnstown Tomahawks komandā 19 spēlēs ir guvis 5 (3 vārtus+2 piespēles) punktus un sakrājis 31 soda minūti.

Kristaps Bazevičs617179_10152238207650531_878839006_o

317280_2280783611814_982268562_n530000_524886300860389_1227357189_n

Pievenot komentāru

